Spletna trgovina www.klucka.sk
I. Identifikacija trgovca
1.1. Pravne razmerja med spoločnostjou že vo obchodnými podmienkami (v nadaljevanju „VOP“) urejajo spodaj navedeni.
Trgovsko ime: KĽUČKA d.o.o.
Sedež: Radoľa 454, Radoľa 023 36, Slovaška
Vpisano v Trgovinski register Okrožno sodišče Slovaška, Oddelek Sro, Vložek številka 55672/L
Matična številka: 464 33 996
Davčna številka: 2023379985
ID za DDV: SK2023379985
Bančni račun: SK 31 833 000 000 024 0096 3614
Prodajalec je zavezanec za DDV
(v nadaljevanju „Prodajalec” ali “Trgovina”) in vsako osebo, ki je Kupec izdelkov, ponujenih Prodajalcu na Spletnem mestu Prodajalca, in izvaja vlogo potrošnika v skladu s preostalimi določbami teh Splošnih pogojev poslovanja in ustrezne zakonodaje, ki določa potrošnika, znotraj veljavne zakonodaje na Slovaškem predvsem zakonov: Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in spremembi ter dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi, Zakon št. 40/1964 Z.z. Civilni zakonik v veljavi.
1.2. E-poštni stik in telefonski stik s Prodajalcem je:
E-pošta: klucka@klucka.sk
Telefonska številka: 0918633701
1.3. Naslov za pošiljanje pošte, pritožb, odstopov od pogodb je:
KĽUČKA d.o.o., Kukučínova 29, 022 01 Čadca, Slovaška
II. Definicija pojmov
2.1. Za namen teh splošnih pogojev poslovanja Trgovalec v skladu z zakonom št. 108/2024 Z.z. v veljavi, navaja in opredeljuje naslednje pojme:
2.2. Pogodba na daljavo je pogodba med trgovcem in potrošnikom dogovorjena in sklenjena izključno s pomočjo enega ali več sredstev daljinske komunikacije brez sočasne fizične prisotnosti trgovca in potrošnika, zlasti z uporabo spletnega vmesnika, elektronske pošte, telefona, faksa, poštnega lista ali kataloga ponudb
2.3. Trgovec (v nadaljevanju „Prodajalec“) je oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, iz nje izhajajočimi obveznostmi ali pri poslovni praksi deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti ali poklica, tudi preko druge osebe, ki deluje v njenem imenu ali za njene potrebe.
2.4. Potrošnik je fizična oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, iz nje izhajajočimi obveznostmi ali pri poslovni praksi ne deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti ali poklica.
2.5. Potrošniška pogodba je vsaka pogodba ne glede na pravno obliko, ki jo sklene trgovec s potrošnikom.
2.6. Pojem Spletna trgovina je enak pojmu Elektronska trgovina in pojmu Spletno mesto.
2.7. Kupec je vsaka oseba (fizična ali pravna), ki je oddala naročilo zlasti z uporabo spletnega mesta Prodajalca, ali drugih sredstev daljinske komunikacije.
2.8. Trajno sredstvo komunikacije je sredstvo, ki potrošniku ali trgovcu omogoča hraniti informacije, naslovljene na potrošnika ali trgovca čez čas, ki ustreza namenu, za katerega so te informacije namenjene, in na način, ki omogoča njihovo nespremenjeno reprodukcijo in uporabo v prihodnosti, zlasti listina, e-pošta, USB ključ, CD, DVD, pomnilniška kartica in trdi disk računalnika.
2.9. Izdelek je predvsem blago, storitev, digitalna vsebina.
2.10. Storitev je predvsem katera koli dejavnost ali izvedba, ki je ponujena ali zagotovljena potrošniku.
2.11. Blago je katerikoli materialni gibljiv predmet.
III. Osnovna določilaSplošni pogoji poslovanja
3.1. S temi Splošnimi pogoji poslovanja se urejajo pravni odnosi med potrošniki in trgovcem.
3.2. Za pogodbene odnose (kot tudi morebitne druge pravne odnose, ki lahko izhajajo iz pogodbenega razmerja) z ne-potrošniki se uporabljajo določbe zakona št. 513/1991 Zb. Trgovinski zakonik v veljavi.
IV. Naročilo izdelka – sklenitev kupoprodajne pogodbe
4.1. Predlog za sklenitev kupoprodajne pogodbe s strani Kupca, je oddaja naročila izdelkov s strani Kupca opravljena predvsem z uporabo spletnega mesta Trgovca, ali drugih na daljavo komunikacijskih sredstev.
4.2. Sklenitev kupoprodajne pogodbe med Kupcem in Trgovcem nastopi z dostavo potrdila o sprejemu naročila Kupcu, ki ga je Kupac ustvaril v skladu z točko 4.1 teh Splošnih pogojev poslovanja s strani Trgovca (elektronsko na elektronski naslov Kupca, ki ga je Kupac izbral v procesu ustvarjanja naročila).
V. Trajanje kupoprodajne pogodbe
5.1. Kupoprodajna pogodba se sklepa za določen čas in preneha predvsem s izpolnitvijo vseh obveznosti Prodajalca in Kupca. To predvsem z dostavo in plačilom izdelkov v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo. S tem določilom niso dotaknjene pravice Kupca v skladu z zakonsko odgovornostjo za napake izdelkov s strani Trgovca.
VI. Kupna cena informacija o kupni ceni
6.1. Cena blaga in storitev, naročenih preko Spletnega mesta Prodajalca (v nadaljevanju „kupna cena“) je navedena ločeno za vsak izdelek in velja v trenutku ustvarjanja naročila s strani Kupca.
6.2. Kupna cena blaga ali storitev, navedenih na Spletnem mestu Prodajalca je skupna cena blaga ali storitev vključno z vsemi davki, jasno navedena na Spletnem mestu Prodajalca.
VII. Dostava izdelkov
7.1. V primeru, da je Kupcu kot način plačila za naročilo izbral plačilo po povzetju. Prodajalec je dolžan izpolniti naročilo in dostaviti Kupcu izdelke v roku najpozneje 30 dni od sklenitve kupoprodajne pogodbe v skladu s točko 4.2. in naslednjimi teh Splošnih pogojev poslovanja.
7.1.1. V primeru, da je Kupcu kot način plačila za naročilo izbral drug način plačila kot plačilo po povzetju, je Prodajalec dolžan izpolniti naročilo in dostaviti Kupcu izdelke v roku najpozneje 30 dni od sklenitve kupoprodajne pogodbe v skladu s točko 4.2. in naslednjimi teh Splošnih pogojev poslovanja ter plačila celotne cene naročila Prodajalcu. V primeru izpolnitve obeh pogojev navedenih v točki 7.1.1 teh Splošnih pogojev poslovanja (tj. če je prišlo do sklenitve kupoprodajne pogodbe in plačila celotne cene naročila Prodajalcu), je Prodajalec dolžan dostaviti Kupcu izdelke v roku najpozneje 30 dni od izpolnitve obeh teh pogojev.
Običajni rok, ko Prodajalec odpošlje izdelke iz zaloge je 1 delovni dan od sklenitve kupoprodajne pogodbe ali je 1 delovni dan od plačila celotne cene naročila Prodajalcu.
VIII. Prenos lastninske pravice
8.1. Lastninska pravica na prodani stvari in nevarnost naključne škode, naključnega poslabšanja in izgube stvari preide na Kupca z dostavo.
IX. Načini plačila
9.1. Za blago in storitve na Spletnem mestu Prodajalca lahko plačate na naslednje načine:
9.1.1. plačilo po povzetju – plačilo je mogoče le v primeru dostave s Kurirjem GLS – cena 0,90 EUR
9.1.2. plačilo prek spletne plačilne brane Comgate - cena 0 EUR
9.1.3. plačilo ob osebnem prevzemu v trgovini - cena 0 EUR
9.1.4. plačilo z vplačilom ali nakazilom na račun Prodajalca – cena 0 EUR
X. Prevoz - načini prevoza izdelkov in cena prevoza
10.1. V ceni nakupljenih izdelkov ali storitev niso vključeni prevozni stroški niti drugi stroški v zvezi z dobavo izdelkov
10.2. Načini prevoza in cena za prevoz naročenih izdelkov:
10.2.1. Oblike Prevoza:
10.2.1.1. Prevzemno mesto Packeta
10.2.1.2. Kurirska služba GLS
10.2.1.3. Osebni prevzem
10.2.1.4. Paletni prevoz Raben
10.2.2. Cene za Prevoz:
10.2.2.1. Cena za prevoz preko Prevzemnega mesta Packeta - cena 2,50 EUR
10.2.2.2. Cena za prevoz preko kurirske službe Kurirska služba GLS - cena 3 EUR
10.2.2.3. Cena v primeru osebnega prevzema v poslovalnici Prodajalca - cena 0 EUR
10.2.2.4. Cena za prevoz preko Paletni prevoz Raben - cena 9 EUR
XI. Odstop potrošnika od kupne pogodbe brez navedbe razloga
11.1. Potrošnik ima pravico odstopiti od pogodbe sklenjene na daljavo in od pogodbe zunaj poslovnih prostorov trgovca tudi brez navedbe razloga v roku skladno s čl. XII točko 12.1 do 12.3 teh Splošnih pogojev, razen pogodbe, katere predmet je:
11.2. Zagotovitev storitve, če je prišlo do popolne izvedbe storitve in izvajanje storitve se je začelo pred pretekom roka za odstop od pogodbe s izrecnim soglasjem potrošnika, ki je izjavil, da je bil ustrezno poučen, da s soglasjem izgubi pravico do odstopa od pogodbe po popolni izvedbi storitve, če je potrošnik po pogodbi dolžan plačati ceno,
11.3. Dostava ali zagotovitev izdelka, katerega cena je odvisna od gibanja cen na finančnem trgu, ki ga trgovec ne more vplivati in do katerega lahko pride med trajanjem roka za odstop od pogodbe,
11.4. Dostava blaga, izdelanega po specifikacijah potrošnika ali blaga, izdelanega po naročilu,
11.5. Dostava blaga, ki podleže hitremu zmanjšanju kakovosti ali propadanju,
11.6. Dostava blaga, zapakiranega v zaščitno embalažo, ki je ni mogoče vrniti zaradi zaščite zdravja ali higienskih razlogov, če je bila zaščitna embalaža po dostavi poškodovana,
11.7. Dostava blaga, ki glede na svojo naravo po dostavi ne more biti ločeno zmešan z drugim blagom,
11.8. Dostava alkoholnih pijač, katere cena je bila dogovorjena ob sklenitvi pogodbe, pri čemer je njihova dostava mogoča šele po 30 dneh in je cena odvisna od gibanja cen na trgu, ki jih trgovec ne more vplivati,
11.9. Izvedba nujnih popravil ali vzdrževanja med obiskom potrošnika, ki ga je potrošnik izrecno zahteval od trgovca; to ne velja za pogodbo, katere predmet je zagotovitev druge storitve kot popravilo ali vzdrževanje, in za pogodbo, katere predmet je dostava drugega blaga kot nadomestnega dela potrebnega za izvedbo popravila ali vzdrževanja, če so bile pogodbe sklenjene med obiskom trgovca pri potrošniku in potrošnik teh izdelkov ali storitev predhodno ni naročil,
11.10. Dostava zvočnih posnetkov, slikovnih posnetkov, avdiovizualnih posnetkov ali programske opreme v zaščitni embalaži, ki je bila po dostavi poškodovana,
11.11. Dostava periodičnega tiska razen njenega dostavljanja na podlagi naročnine,
11.12. Blago kupljeno na javni dražbi,
11.13. Zagotavljanje namestitvenih storitev za drug namen kot za stanovanje, prevoz blaga, najem avtomobilov, zagotavljanje prehranskih storitev ali zagotavljanje storitev povezanih s prostim časom, če mora trgovina po pogodbi zagotoviti te storitve v natančno dogovorjenem času ali v dogovorjenem roku,
11.14. Dostava digitalne vsebine, ki jo trgovina dobavlja na drugačen način kot na materialnem nosilcu, če je dobava digitalne vsebine že začela inPotrošnik je izrecno privolil k začetku dobave digitalne vsebine pred potekom roka za odstop od pogodbe, z izjavo, da je bil pravilno poučen, da s privolitvijo izgubi pravico do odstopa od pogodbe z začetkom dobave digitalne vsebine, in trgovec je potrošniku zagotovil potrdilo v skladu z § 17 odst. 12 pika. b) ali odst. 13 pika. b) Zakona št. 108/2024 o zaščiti potrošnika in spremembah nekaterih zakonov v veljavi besedilu, če mora potrošnik v skladu s pogodbo plačati ceno.
XII. Uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe sklenjene na daljavo in pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca
12.1. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v
a) 14 dneh od dneva
prevzema blaga s strani potrošnika v skladu z točko 12.4.
sklenitve pogodbe, katere predmet je zagotavljanje storitve,
sklenitve pogodbe o dobavi vode, ki ni na voljo v omejenem obsegu ali v določeni količini, in pogodbe o dobavi in odvzemu toplote,
sklenitve pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki jo trgovec dobavi drugače kot na fizičnem nosilcu,
b) 30 dneh od dneva sklenitve pogodbe ob nepovabljenem obisku ali v povezavi z njim ali na prodajni akciji ali v povezavi z njo.
12.2. Če je trgovec potrošniku zagotovil posebne informacije glede poučitve o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe pri pogodbi sklenjeni na daljavo in pogodbi sklenjeni zunaj poslovnih prostorov trgovca šele kasneje, najkasneje vendarle v 12 mesecih od začetka poteke roka za odstop od pogodbe v skladu s točko 12.1., lahko potrošnik odstopi od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v
a) 14 dneh od dneva, ko je trgovec kasneje izpolnil informacijsko obveznost, če gre za poteke roka v skladu s 12.1., pika a), ali
b) 30 dneh od dneva, ko je trgovec kasneje izpolnil informacijsko obveznost, če gre za poteke roka v skladu z odstavkom 12.1 pika b).
12.3. Če trgovec ni zagotovil potrošniku posebnih informacij glede poučitve o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe pri pogodbi sklenjeni na daljavo in pogodbi sklenjeni zunaj poslovnih prostorov trgovca niti v skladu s točko odstavka 12.2, lahko potrošnik odstopi od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v 12 mesecih po poteku roka v skladu s točko odstavka 12.1.
12.4. Blago se šteje za prevzeto s strani potrošnika s trenutkom, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo je določil potrošnik, poleg prevoznika prevzame vse dele naročenega blaga, ali če se
a) blago, naročeno s strani potrošnika v enem naročilu, dostavlja ločeno, s trenutkom prevzema blaga, ki je bil dostavljen kot zadnji,
b) dostavlja blago, sestavljeno iz več delov ali kosov, s trenutkom prevzema zadnjega dela ali zadnjega kosa,
c) dostavlja blago ponovno v določenem obdobju, s trenutkom prevzema prvega blaga.
12.5. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, ki je predmet dobave blaga, tudi pred začetkom poteke roka za odstop od pogodbe.
12.6. Potrošnik lahko uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v pisni obliki ali v obliki zapisa na drugem trajnem mediju, ob ustnem sklenjanju pogodbe pa zadostuje za uveljavitev pravice potrošnika do odstopa od pogodbe kakršnokoli jasno izraženo potrošnikovo izjavo, ki izraža voljo potrošnika odstopiti od pogodbe (v nadaljevanju le „obvestilo o odstopu od pogodbe“)Potrošnik lahko uporabi obrazec za odstop od pogodbe.
12.7. Rok za odstop od pogodbe po odstavkih 12.1. do 12.3. se šteje za ohranjenega, če potrošnik zadnji dan roka pošlje obvestilo o odstopu od pogodbe trgovcu.
12.8. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe samo glede na določen izdelek ali izdelke, če je trgovec na podlagi pogodbe sklenjene na daljavo ali pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca dostavil ali zagotovil več izdelkov.
12.9. Dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe nosi potrošnik.
XIII. Pravice in dolžnosti potrošnika po odstopu od pogodbe sklenjene na daljavo in pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca
13.1. Potrošnik je dolžan v 14 dneh od dne odstopa od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca po točki 12.1 vrniti blago ali ga izročiti trgovcu ali osebi, ki jo je trgovcu določil za prevzem blaga; to ne velja, če trgovcu predlaga, da bo blago prevzel osebno ali prek osebe, ki jo je on določil. Rok po prvem stavku se šteje za ohranjenega, če potrošnik blago pošlje trgovcu najkasneje zadnji dan roka.
13.2. Ob odstopu od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca po točki 12.1. nosi potrošnik le stroške vračila blaga trgovcu ali osebi, ki jo je trgovcu določil za prevzem blaga; to ne velja, če se trgovcu strinja, da bo stroške kričal sam, ali če trgovcu ni izpolnil informacijske obveznosti, torej če trgovcu ni zagotovil potrošniku posebnih informacij glede obvestila o potrošnikovi pravici do odstopa od pogodbe pri pogodbi sklenjeni na daljavo in pogodbi sklenjeni zunaj poslovnih prostorov trgovca.
13.3. Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, ki je nastalo zaradi ravnanja z blagom, ki presega ravnanje, ki je potrebno za preverjanje lastnosti in funkcionalnosti blaga; to ne velja, če trgovcu ni izpolnil informacijske obveznosti po § 15 odst. 1 točki f) Zakona št. 108/2024 Z.z. o varstvu potrošnikov in o spremembi in dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi.
13.4. Potrošnik je dolžan poravnati trgovcu ceno za dejansko zagotovljeno izpolnitev do dneva prejema obvestila o odstopu od pogodbe, če potrošnik po § 19 odst. 1 Zakona št. 108/2024 Z.z. o varstvu potrošnikov in o spremembi in dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi odstopi od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katerih predmet je izvajanje storitev, oskrba z vodo, ki ni na voljo v omejeni količini ali v določeni količini, ali dobava toplote, in je pred začetkom izpolnjevanja zahteval izrecno soglasje po § 17 odst. 10 točki c) Zakona št. 108/2024 Z.z. o varstvu potrošnikov in o spremembi in dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi. Cena za dejansko zagotovljeno izpolnitev se izračuna sorazmerno glede na celotno ceno dogovorjeno v pogodbi. Cena za dejansko zagotovljeno izpolnitev se izračuna na podlagi tržne cene zagotovljene izpolnitve, če je skupna cena dogovorjena v pogodbi previsoka.
13.5. Potrošniku ob uveljavljanju pravice do odstopa od pogodbe sklenjene na daljavo ali od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca po točki 11.1. ne nastajajo poleg obveznosti po točkah 13.1., 13.3. do 13.5. in obveznosti poravnati dodatne stroške po točki 14.3. nobene dodatne obveznosti ali stroški.
XIV. Pravice in dolžnosti trgovca po odstopu potrošnika od pogodbe sklenjene na daljavo in od pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca
p>14.1. Prodajalec je dolžan vrniti potrošniku vse plačane zneske v 14 dneh od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, ki jih je od njega prejel na podlagi ali v zvezi s pogodbo, sklenjeno na daljavo, pogodbo, sklenjeno zunaj poslovnih prostorov prodajalca ali s dodatno pogodbo, vključno z stroški prevoza, dostave, poštnine in drugih stroškov ter dajatev.
14.2. Prodajalec je dolžan vrniti potrošniku vse plačane zneske v skladu s 14.1., v obsegu, ki ustreza odstopu od pogodbe, če potrošnik ni odstopil od celotne pogodbe, sklenjene na daljavo ali od celotne pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov prodajalca. Prodajalec ne sme zaračunati potrošniku dodatne stroške za prevoz, dostavo, poštnino in druge stroške in dajatve.
14.3. Prodajalec ni dolžan povrniti potrošniku dodatnih stroškov, če je potrošnik izrecno izbral drug način dostave, kot je najcenejši običajen način dostave, ki ga ponuja prodajalec. Dodatni stroški se nanašajo na razliko med stroški dostave, ki jih je izbral potrošnik, in stroški najcenejšega običajnega načina dostave, ki ga ponuja prodajalec.
14.4. Prodajalec ne sme zahtevati od potrošnika plačila stroškov za
a) zagotavljanje storitve, dobavo vode, ki ni naprodaj v omejenem obsegu ali v določeni količini, ali za dobavo toplote med potekom roka za odstop od pogodbe v skladu s točkami 12.1. do 12.3. ne glede na obseg opravljenih storitev, če:
prodajalec ni potrošniku zagotovil informacij v skladu s § 15 odst. 1 točko f) ali točko h) Zakon št. 108/2024 Z. z. o zaščiti potrošnikov in spremembi ter dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi, ali
potrošnik ni izrecno soglašal s pričetkom zagotavljanja storitve ali dobave vode ali toplote v skladu s § 17 odst. 10 točko c) Zakon št. 108/2024 Z. z. o zaščiti potrošnikov in spremembi ter dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi,
b) celovita ali delna dobava digitalne vsebine, ki jo prodajalec dobavlja na drugačen način kot na materialnem nosilcu, če:
potrošnik ni izrecno soglašal s pričetkom dostave digitalne vsebine v skladu s § 17 odst. 10 točko c) Zakon št. 108/2024 Z. z. o zaščiti potrošnikov in spremembi ter dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi,
potrošnik ni izjavil, da je bil ustrezno poučen, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe z izjavo soglasja po prvem odstavku ali
prodajalec ni potrošniku zagotovil potrdilo v skladu s § 17 odst. 12 točko b) ali odst. 13 točko b) Zakon št. 108/2024 Z. z. o zaščiti potrošnikov in spremembi ter dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi.
14.5. Prodajalec ni dolžan ob odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov prodajalca, katerih predmet je dobava blaga, vrniti potrošniku plačil po točki 14.1. preden mu je blago dostavljeno ali dokler potrošnik ne dokaže, da je blago poslal nazaj prodajalcu, razen če prodajalec predlaga, da bo blago osebno prevzel ali preko njega določene osebe.
14.6. Prodajalec je dolžan vrniti potrošniku plačila po točki 14.1. na enak način, kot ga je uporabil potrošnik pri plačilu; to ne vpliva na pravico prodajalca, da se dogovori s potrošnikom o drugačnem načinu plačila, če potrošniku ne bodo zaračunani nobeni dodatni stroški v zvezi s plačilom.
14.7. Prodajalec je dolžan poskrbeti za prevzem blaga na lastne stroške v roku po točki 14.1., če je bilo blago potrošniku dobavljeno domov na podlagi pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov prodajalca ob času sklenitve pogodbe in ob upoštevanju narave blaga ni mogoče blaga vrniti prodajalcu po pošti.
14.8. Enostranski
Zatiranje terjatev trgovca in potrošnika, ki izhajajo iz odstopa od pogodbe v skladu s točko 11.1., je prepovedano.XV. Nadzorni organ
15.1. Pristojni organ za nadzor nad zakonitostjo na področju varstva potrošnikov je:
Inšpektorat Slovaške trgovinske inšpekcije
s sedežem v Žilini za Žilinsko regijo
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odstotek za nadzor
tel. št. 041/763 21 30, 041/724 58 68
faks št. 041/763 21 39
e-pošta: za@soi.sk
povezava do spletne strani za oddajo pobudov: www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
XVI. Alternativno reševanje sporov
16.1. Če potrošnik ni zadovoljen z načinom, kako je Prodajalec rešil njegovo pritožbo, ali meni, da je Prodajalec kršil njegove pravice, ima Kupec pravico, da se obrne na Prodajalca s prošnjo za popravek. Če Prodajalec na zahtevo potrošnika v skladu s prejšnjim stavkom zavrne ali na takšno zahtevo ne odgovori v roku 30 dni od dneva njene odpošiljanja potrošniku, ima potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja spora v skladu z določbo § 12 zakona št. 391/2015 Z.z. o alternativnem reševanju potrošniških sporov ter o spremembi in dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavi. Pristojni subjekt za alternativno reševanje potrošniških sporov s Prodajalcem je Slovaška trgovinska inšpekcija (kontakt najdete www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), ali druga ustrezna pooblaščena pravna oseba vpisana v seznam subjektov alternativnega reševanja sporov, ki ga vodi Ministrstvo za gospodarstvo Slovaške republike (seznam je dostopen na strani www.mhsr.sk, ali neposredno na strani www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Potrošnik ima pravico izbire, kateremu od navedenih subjektov alternativnega reševanja sporov se bo obrnil. Potrošnik lahko za podajo predloga za alternativno reševanje svojega potrošniškega spora uporabi platformo za reševanje sporov na spletu, ki je dostopna na spletni strani ec.europa.eu/consumers/odr/, ali neposredno na spletni strani webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativno reševanje sporov lahko uporabi le Kupec, ki pri sklepanju in izvrševanju pogodbe deluje kot potrošnik. Alternativno reševanje sporov se nanaša samo na spor med potrošnikom in Prodajalcem, ki izvira iz potrošniške pogodbe ali je povezan s potrošniško pogodbo. Alternativno reševanje sporov se nanaša samo na pogodbe sklenjene na daljavo. Subjekt alternativnega reševanja sporov lahko zavrne predlog, če vrednost spora ne presega zneska 20 evrov. Subjekt ARS lahko od potrošnika zahteva plačilo takse za začetek alternativnega reševanja sporu v višini največ 5 EUR z DDV.
Vse dodatne informacije gledeIz informacij o alternativnih rešitvah sporov med prodajalcem in kupcem - potrošnikom, ki izhajajo iz kupne pogodbe kot potrošniške pogodbe ali so povezani s kupno pogodbo kot potrošniško pogodbo, so navedene na spletni strani Ministrstva za gospodarstvo RS www.mhsr.sk in v zakonu št. 391/2015 Z.z. o alternativnem reševanju potrošniških sporov in o spremembi in dopolnitvi nekaterih zakonov v veljavnem besedilu.
XVII. Dodatne določbe
17.1. Prodajalec ne sklene kupne pogodbe ali izvede prodaje, posredovanja ali dostave alkoholnih pijač/tabakovih izdelkov in drugih izdelkov osebam (kupcem), ki ob sklenitvi kupoprodajne pogodbe še niso dopolnile 18 let, in katerih prodaja osebam, mlajšim od 18 let, je prepovedana v skladu z veljavnimi in učinkovitimi pravnimi predpisi Slovaške republike. V povezavi s tem prodajalec preveri izpolnitev pogoja dopolnjenega 18. leta starosti kupca, s preverjanjem starosti prek osebnega dokumenta kupca (osebna izkaznica ali potni list), in sicer ob predaji naročila v roke kupca. Navedeno bo prodajalec izvedel prek pooblaščene osebe, ki bo naročilo dostavila kupcu. V primeru, da kupec še ni dopolnil 18 let ali če kupec ne izpolni ali zavrne dokazovanje svoje starosti, prodajalec ne bo dostavil naročila kupcu in kupoprodajna pogodba bo prenehala veljati.
XVIII. Informacije o sprejetih kodeksih
18.1. Trgovec obvešča potrošnike, da ne obstajajo nobeni posebni ustrezni kodeksi ravnanja, za katere se je prodajalec zavezal k njihovemu upoštevanju, pri čemer se pod kodeksi ravnanja razume sporazum ali skupek pravil, ki določajo ravnanje prodajalca, ki se je zavezal upoštevati ta kodeks ravnanja v zvezi z eno ali več posebnimi poslovnimi praksami ali poslovnimi panogami, če le-te niso določene z zakonom ali drugim pravnim predpisom ali ukrepom organa javne uprave, ki se je prodajalec zavezal upoštevati, in o načinu, kako se lahko potrošnik z njimi seznani ali pridobi njihovo besedilo.
XIX. Ocenjevanje izdelkov s strani potrošnikov
19.1. Trgovec ne izvaja kontrole in omejevanja ocenjevanja izdelkov samo na osebe, ki so izdelek pri trgovcu kupile.
XX. Končne določbe
20.1. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe Splošnih pogojev poslovanja. Obveznost pisnega obvestila o spremembi Splošnih pogojev poslovanja je izpolnjena z njihovim objavo na spletni strani prodajalca. V primeru spremembe Splošnih pogojev poslovanja velja razmerje med kupcem in prodajalcem v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja, ki so bili veljavni in učinkoviti ob sklenitvi kupoprodajne pogodbe, in sicer do njenega prenehanja.
20.2. Ti Splošni pogoji poslovanja tvorijo nedeljiv del Reklamacijskega reda in Smernic ter poučevanja o varstvu osebnih podatkov te spletne strani. Dokumenta - Reklamacijski red in Smernice ter poučevanje o varstvu osebnih podatkov te spletne strani so objavljena na domeni spletne strani prodajalca.
20.3. Ti Splošni pogoji poslovanja začnejo veljati in so učinkoviti z njihovo objavo na spletni strani prodajalca dne 31.07.2024